پرش به محتوا

مخازن پنل FRP

  • از
محفظه مایع قوی، سازگار با محیط زیست، مدولار و مقرون به صرفه برای:
آب آشامیدنی | معدن تجاری | تولید مواد غذایی و کارخانه ای | تهویه مطبوع MAU’s |
مایعات صنعتی ضد حریق | برداشت آب باران | ذخیره سازی آب دریا و فاضلاب
تانک FRP SUNNIKفنیگواهینامه ها

چرا مخزن پلیمری تقویت شده با الیاف (FRP) را انتخاب کنید؟

مخازن ذخیره آب بتن معمولی و فولاد ملایم مستعد پیری، سایش و خوردگی هستند. بتن هنگام قرار گرفتن در معرض فرسایش و بلایای طبیعی می تواند ترک خورده و منجر به آلودگی و نشت آب شود – و معمولاً قابل تعمیر نیست. فولاد ملایم زنگ می زند و به راحتی گرما را هدایت می کند و در آب و هوای گرم عملکرد ضعیفی دارد.

پلیمر تقویت شده با الیاف (FRP/GRP) یک کامپوزیت پلاستیکی تقویت شده با الیاف شیشه ای قوی اما سبک است که در صنایع هوافضا، خودروسازی، دریایی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. دارای نسبت استحکام به وزن بالا، طول عمر بسیار طولانی و نگهداری آسان و مقاوم در برابر حرارت است.

مخازن پانل مقطعی FRP معایب سایر روش های ذخیره سازی مایع را برطرف می کند. آنها بادوام، بدون نشتی، بسیار مقرون به صرفه در طول عمرشان، نصب، پیکربندی مجدد و جابجایی آسان و بهداشتی هستند – آنها را برای طیف وسیعی از مصارف از جمله ذخیره سازی آب آشامیدنی، استخراج تجاری، غذا و تولید کارخانه ایده آل می کند. MAU های تهویه مطبوع، حفاظت در برابر آتش، مایعات صنعتی، جمع آوری آب باران، ذخیره آب دریا و ذخیره سازی فاضلاب.

اسلاید 1 از 1

مخازن پنل FRP چگونه کار می کنند؟

مخازن پانل FRP Sunnik به صورت سفارشی طراحی و در محل از پانل های جداگانه ساخته می شوند که در اندازه های مختلفی وجود دارند تا کارآمدترین ساخت را برای مکان خاص ایجاد کنند. همچنین پانل های مخصوص سقف مخزن، کناره ها و دیوارها وجود دارد. مخازن FRP را می توان در داخل یا خارج از منزل استفاده کرد.

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar

برای قابلیت اطمینان و دوام طراحی شده است

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
دیگر خبری از نشتی نیست

 

اتصالات پانل با یک درزگیر سلول بسته درجه مواد غذایی مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش مهر و موم شده است که با گذشت زمان یا هوای سخت خراب نمی شود. شکل محدب پانل های مقطعی FRP Sunnik فشار را به سمت اتصالات توزیع می کند و باعث تقویت بیشتر درزگیرها و جلوگیری از نشتی می شود.

 

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
بدون فرسایش و خوردگی

 

برخلاف فولاد و بتن، FRP مستعد خوردگی نیست و خطر نشت و آلودگی آب ذخیره شده را کاهش می دهد.

 

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
قدرت برتر

 

تمام پانل های FRP ما با مش بافته شده از فایبرگلاس بر روی سطح پانل خارجی تقویت شده اند تا مقاومت کششی، خمشی و برشی را به حداکثر برسانند. استحکام ساختاری طراحی پانل ما در میان بالاترین موارد موجود است.

 

هزینه چرخه عمر کمتر

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
یک راه حل مقرون به صرفه

 

در حالی که مخازن ساخته شده از موادی مانند بتن، فولاد نرم و پلاستیک ممکن است در ابتدا هزینه کمتری داشته باشند، عمر طولانی تر و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر مخازن FRP ما به معنای کاهش هزینه کل مالکیت است.

مخازن بتنی و فولادی برای نصب پرهزینه و حتی هزینه بیشتری برای تعمیر دارند و اغلب نیاز به ریل گذاری دارند. مخازن پنل FRP به هیچ پوشش یا پوشش داخلی یا خارجی دیگری که می تواند تخریب یا پوسته شود نیاز ندارد. آنها را می توان با تعویض پانل های جداگانه تعمیر کرد و هزینه حمل و نقل و نصب آنها کم است.

 

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
تعمیر و نگهداری آسان

 

کف مخازن پانل مقطعی FRP Sunnik از پانل های محدب و یک پانل تخلیه مقعر ساخته شده است که به آب اجازه می دهد آزادانه تخلیه شود و از تجمع آب کهنه در حین تمیز کردن جلوگیری می کند. پانل های سقف دارای سطحی ضد لغزش برای راه رفتن پایدار هستند. نشانگرهای روی پانل های جانبی بیرونی نیز سطح آب را نشان می دهند تا کارکنان تعمیر و نگهداری همیشه سطح آب را در یک نگاه بدانند.

 

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
مخازن فولادی و بتنی به جلبک ها و باکتری ها حساس هستند، هیچ ماده آلی نمی تواند در مخازن پانل مقطعی FRP زندگی کند.

بهداشت بهتر، آلودگی کمتر

عاری از آلاینده های شیمیایی و آلی

از آنجایی که FRP یکپارچگی خود را در طول زمان حفظ می کند، آلاینده ها را در آب ذخیره شده آزاد نمی کند. پانل ها تحت یک فرآیند پرس داغ SMC قرار می گیرند که هرگونه احتمال باقی مانده استایرن را از بین می برد و سطح آینه ای ایجاد می کند که مواد آلی نمی توانند به آن بچسبند. و برخلاف سایر مخازن پلاستیکی، نفوذ نور آنها صفر است و از رشد جلبک ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

پانل های مقطعی Sunnik FRP به طور کامل با استاندارد BS6920-1:2000 (WRAS) در مورد استفاده از مواد غیرفلزی برای ذخیره سازی آب برای مصرف انسانی مطابقت دارد.

 

مقاوم در برابر آب و هوا و بلایا

طراحی شده برای قوی ماندن در برابر بلایا و آب و هوای شدید

پانل های مقطعی FRP Sunnik با استفاده از تجزیه و تحلیل اجزای محدود برای مدل سازی عملکرد در هنگام زلزله، بادهای شدید و تغییرات شدید دما توسط کامپیوتر طراحی شده اند. با ضریب ایمنی (FoS) شش برابر حداکثر بارهای پیش بینی شده، پانل ها به اندازه کافی قوی هستند تا در برابر فاجعه بارترین بلایای طبیعی و شرایط چالش برانگیز مقاومت کنند – زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم در اولویت قرار دارد.

در برابر اشعه UV مقاومت می کند

اشعه ماوراء بنفش به طور بالقوه می تواند هر ماده ای را به ویژه در طول زمان تخریب کند. به عنوان بخشی از تحقیق و توسعه، پانل های FRP ما تحت 3000 ساعت تجزیه و تحلیل با استفاده از تستر آب و هوای شتاب دار QUV قرار گرفتند که اثرات قرار گرفتن در معرض طولانی مدت UV و سایر شرایط آب و هوایی را شبیه سازی می کند.

عایق بسیار موثر

رسانایی حرارتی FRP 240 برابر کمتر از فولاد است، که احتمال یخ زدن یا گرم شدن بیش از حد آب ذخیره شده را در آب و هوای شدید در مدت زمان طولانی کاهش می دهد.

برای افزایش عایق، مشتریان این گزینه را دارند که صفحات القایی فوم پلی اورتان 25 یا 50 میلی متری را به پانل های FRP خارجی اضافه کنند – که نیاز به گرم کردن یا خنک کردن آب قبل از استفاده در دماهای شدید را از بین می برد.

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
نتایج تست هواشناسی تسریع شده
ویژگی مورد نیاز
MS 1390:2010/SS 245:2014
پس از 3000 ساعت
تست هواشناسی
استحکام کششی حداقل 70 MN/m2 109 MN/m2
مقاومت خمشی حداقل 100 MN/m2 193 MN/m2
مدول الاستیک در خم حداقل 6000 MN/m2 حداقل 17000 MN/m2
محتوای شیشه ای حداقل 25٪ 72%
سختی بارکل 30٪ یا 90٪ از مشخصات سازنده رزین
(هر کدام بالاتر)
40%
جذب آب حداکثر 1.0٪ 0.10٪
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar

انعطاف پذیر و آسان برای نصب

پارتیشن پذیر، قابل گسترش و جابجایی

برای مشتریانی که نیازهای پیچیده‌تری دارند، Sunnik می‌تواند پارتیشن‌هایی را در مخازن نصب کند تا محفظه‌های ذخیره‌سازی مجزا را فراهم کند. همچنین در صورت افزایش ظرفیت، مخازن را می توان بزرگ کرد یا به طور کامل بسته بندی و در مکان دیگری نصب کرد.

پیکربندی متناسب با هر فضا و محدودیتی

طراحی مبتنی بر پانل مخزن امکان نصب مدولار را در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها فراهم می کند. مخازن همچنین می توانند در اطراف محدودیت ها و موانعی مانند ستون ها ساخته شوند و آنها را در فضایی که در غیر این صورت غیرقابل استفاده باشد، سازگار می کند.

نصب آسان و بدون نیاز به تجهیزات خاص

پانل های مقطعی Sunnik FRP سبک وزن هستند – آنها را می توان با دست بلند کرد. کارکنان نصب ما برای نصب مخازن و راه اندازی سریع آنها به تجهیزات خاصی نیاز ندارند.

مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar

دوستدار محیط زیست

در Sunnik، ما نگران تأثیر پروژه‌هایمان بر محیط‌زیست هستیم، بنابراین
راه‌حل‌های پانل بخش FRP خود را با در نظر گرفتن سازگاری با محیط زیست طراحی کرده‌ایم.
مخازن FRP در مصرف آب صرفه جویی می کنند زیرا نشتی وجود ندارد. پانل های عایق شده همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند – آب ذخیره شده در داخل در برابر دمای شدید عایق بندی شده است، بنابراین برای قابل استفاده بودن نیازی به گرم یا سرد شدن ندارد.
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar
FRP یک ماده کاملاً قابل استفاده مجدد است. از آنجایی که پنل ها ماژولار هستند، می توان آنها را به جای دور انداختن، برای پروژه های دیگر تغییر کاربری داد. FRP همچنین می تواند به عنوان جزئی از بتن مسلح، آسفالت و آجر بازیافت شود.
پانل ها انرژی و منابع کمتری را در ساخت و نصب نسبت به سایر مواد مصرف می کنند و طراحی مخزن مدولار امکان ساخت و ساز در فضاهای هدر رفته/بدون استفاده را می دهد و نیاز به تخریب را کاهش می دهد.
مخازن پنل FRP, سنجشگر SanjeshGar

توجه:
i. مشخصات ساخت و طراحی بدون اطلاع قبلی ممکن است تغییر کند
. مشخصات تولید را می توان با توافق دوجانبه، استانداردهای سازنده و فاکتورهای ایمنی سفارشی کرد
. دمای آب سرویس و pH باید در دمای محیط (38 درجه سانتیگراد) و خنثی باشد و دائماً در سطح آب مورد نظر خود حفظ شود
. برای انتخاب و مناسب بودن پایان مخزن، لطفاً از سازنده مشاوره بگیرید